Riešenie problému komunikácie prenosného terminálu s počítačom s Windows 10 cez USB.
V prípade, ak využívate na komunikáciu mobISM v prenosnom terminále s počítačom s operačným systémom Windows 10 USB port, môžete naraziť na problém, že prenos údajov nefunguje. Na pripojenie zariadenia k počítaču sa používa súčasť operačného systému Centrum zariadení Windows Mobile (WMDC).
Po inštalácii aktualizácie Windows 10 nazývanej Creator Update vydanej na jar 2017, sa toto okno po pripojení terminálu nezobrazí a operačný systém nevytvorí prepojenie s terminálom. Disky zariadenia sa nezobrazia v Prieskumníkovi, komunikácia programov MOPwin alebo KASAwin s mobISM nefunguje.
Príčinou je uvedená aktualizácia operačného systému, preto je problém možné vyriešiť nižšie popísanými úpravami v konfigurácii Windows 10.
1. Inštalácia .NET Framework 3.5
- spustiť postupne Ovládací panel \ Programy a súčasti \ Zapnúť alebo vypnúť súčasti systému Windows
- v otvorenom okne zaškrtnúť položky podľa obrázku, ktoré sa nainštalujú po zatvorení okna tlačidlom OK
2. Úprava záznamov systémového registra pomocou programu RegEdit
- v zložke registrov „HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RapiMgr“ vytvoriť nový parameter typu „DWORD“ s názvom „SvcHostSplitDisable“ a hodnotou „1“
- v zložke registrov „HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WcesComm“ vytvoriť nový parameter typu „DWORD“ s názvom „SvcHostSplitDisable“ a hodnotou „1“
3. V niektorých prípadoch je po týchto úpravách potrebné reštartovať operačný systém, aby komunikácia začala fungovať.